ДИРЕКЦИЯ „АРХИТЕКТУРА, ГРАДОУСТРОЙСТВО И УСТРОЙСТВЕНО ПЛАНИРАНЕ"
ОТДЕЛ „АРХИТЕКТУРА"
1. Наименование на административната услуга и уникален идентификатор съгласно Регистъра на услугите: 2130 Издаване на разрешение за строеж без одобряване на инвестиционни проекти /код по ИМЕОН 9081/
2. Правно основание за предоставянето на административната услуга/издаването на индивидуалния административен акт: чл.153, ал.1 и чл.147, ал.1 точка 1, 2, 4, 5, 7, 10 от ЗУТ
3. Орган, който предоставя административната услуга/издава индивидуалния административен акт /в случаите на възлагане – служителите, които издават индивидуалния административен акт/: главни експерти, Главен архитект
4. Информация за центъра за административно обслужване:
- адрес: гр. Варна, бул. Осми приморски полк 43
- електронен адрес: adm_obsluzhvane@varna.bg
- телефон за връзка: (052) 820 800
- работно време: от 08:00 ч. до 18:00 ч. в делнични дни без прекъсване
5. Процедура по предоставяне на административната услуга /издаване на индивидуалния административен акт, срокове, изисквания и необходими документи /в случай че документ се издава от административен орган, се посочва и органът/:
Заявлението се подава лично от заинтересования или от упълномощено от него лице с нотариално заверено пълномощно до Главния архитект на Община Варна в Центъра за административно обслужване. Към него се прилагат следните документи:
1. Документ за собственост .................................................(нотариален акт, учредено право на строеж и др.)
2. Становище на инженер – конструктор с указания за изпълнение на строежите по чл. 147, ал. 1, т.1,4,5,7 и 14 от ЗУТ
3. Актуална скица от СГКК – Варна (където има влязла в сила КК)
4. Ситуационна скица за разполагане на строежа или съоръжението, с обозначени линии на застрояване, разстояния и височини
5. Копие от действащ ПУП-ПРЗ, ПЗ, РУП, заверен за “вярно с оригинала” от съответната /общинска/ районна администрация
6. Протокол за трасиране /при нужда/
Забележка: Не се изисква одобряване на инвестиционен проект за издаване на разрешение за строеж по чл.147, ал.1, точки:
1. текущ ремонт на сгради, постройки, съоръжения и инсталации;
2. текущ ремонт и поддържане на елементите на техническата инфраструктура по чл. 64, ал. 1, с който не се променят трасето и техническите характеристики;
3. оранжерии с площ до 200 кв. м;
4. подпорни стени с височина до 1,2 м над нивото на прилежащия в основата им терен, когато не са елемент на транспортни обекти;
5. изкопи и насипи с дълбочина или височина до 1 м и с площ до 30 кв. м;
6. остъкляване на балкони и лоджии;
7. надгробни паметници, надгробни плочи и кръстове с височина до 3 м;
8. теренна консервация на недвижими културни ценности;
9. консервация и реставрация на фасади и на художествени елементи и стенописи в интериор на архитектурно-строителни и художествени културни ценности и консервация на археологически недвижими културни ценности;
10. монтаж на сградни газови инсталации в жилищни и вилни сгради;
11. леки прозирни огради и плътни огради с височина на плътната част до 0,6 м в рамките на поземления имот;
12. градински и паркови елементи с височина до 2,5 м над прилежащия терен;
13. За недвижими културни ценности в техните граници и охранителни зони строежите по ал. 1 се разрешават след съгласуване по реда на чл. 84, ал. 1 от ЗКН.
* Задължително се представя оригинал на пълномощно за сверяване от служителя, приемащ заявлението.
6. Образци на формуляри, които са свързани с предоставянето на административна услуга/издаването на индивидуалния административен акт, включително създадените с нормативен акт или утвърдени с административен акт: заявление по образец
7. Начини на заявяване на услугата:
- През портал за предоставяне на електронни услуги
- Със заявление на гише в звеното за административно обслужване
- Със заявление по електронна поща
- Със заявление по пощата
- Устно, на гише в звеното за административно обслужване
8. Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
а) ниво на предоставяне на услугата - Извършване на сделки и/или трансакции по услуги от Ниво III включващи онлайн разплащане и доставка (IV-то ниво)
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване - www.varna.bg;
в) интернет адрес за служебно заявяване - adm_obsluzhvane@varna.bg;
г) вид на услугата (първична или комплексна), като в случай че услугата е комплексна, се посочват първичните услуги, от които е съставена - първична;
д) средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност – в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и получаване на електронна услуга – квалифициран електронен подпис.
9. Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт: 5 години
10. Такси или цени на услугата, включително при предоставяне по електронен път, основание за тяхното определяне и начини на плащане: съгласно НОАМТЦУТОВ Приложение №1:
1). Жилищна сграда - 7 дни (100лв.)
2). Нежилищна сграда - 7 дни (100лв.)
Таксата може да бъде заплатена по един от следните начини: на гише в звено за административно обслужване в брой; на гише в звено за административно обслужване с банкова карта и по банков път.
11. Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата: Административен съд – Варна
12. Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата: чл. 215 от ЗУТ
13. Електронен адрес за предложения във връзка с услугата: adm_obsluzhvane@varna.bg
14. Начини на получаване на резултата от услугата:
- На място в Центъра за административно обслужване
- Чрез пощенска/куриерска пратка (за сметка на заявителя)
- По електронен път на e-mail