ДИРЕКЦИЯ „УПРАВЛЕНИЕ НА СИГУРНОСТТА И КОНТРОЛ НА ОБЩЕСТВЕНИЯ РЕД"
ОТДЕЛ „КОНТРОЛ ПО ТЪРГОВСКАТА ДЕЙНОСТ И ТУРИЗМА"
1. Наименование на административната услуга и уникален идентификатор съгласно Регистъра на услугите: 1989 Издаване на разрешения за поставяне на преместваеми обекти /код по ИМЕОН 9032/
2. Правно основание за предоставянето на административната услуга/издаването на индивидуалния административен акт: Закон за устройство на територията – чл. 56 и Наредба за условията и реда за поставяне на преместваеми обекти по смисъла на чл.56, ал. 1 от ЗУТ; Закон за устройство на Черноморското крайбрежие - чл.13, ал.3.
3. Орган, който предоставя административната услуга/издава индивидуалния административен акт /в случаите на възлагане – служителите, които издават индивидуалния административен акт/:
- Кмет на Община Варна;
- Главен архитект на Община Варна.
4. Информация за центъра за административно обслужване :
- адрес: гр. Варна, бул. Осми приморски полк 43
- електронен адрес: adm_obsluzhvane@varna.bg
- телефон за връзка: (052) 820 800
- работно време: от 08:00 ч. до 18:00 ч. в делнични дни без прекъсване
5. Процедура по предоставяне на административната услуга /издаване на индивидуалния административен акт, срокове, изисквания и необходими документи /в случай че документ се издава от административен орган, се посочва и органът/:
Заявлението се подава лично от заинтересования или от упълномощено от него лице, с нотариално заверено пълномощно, до Кмета на Община Варна в Центъра за административно обслужване (ЦАО). Към него се прилагат следните документи:
За издаване на разрешение за поставяне на преместваеми обекти, съгласно Наредба за условията и реда за поставяне на преместваеми обекти по смисъла на чл.56, ал. 1 от ЗУТ
- Актуална снимка на обекта, а за нови обекти – примерен проект и снимка на мястото за разполагане;
- За маси пред заведения - оразмерена схема за разположението;
- За преместваеми обекти, разположени в общински и държавни имоти – схема, изработена и съгласувана по реда на Наредба за условията и реда за поставяне на преместваеми обекти по смисъла на чл. 56, ал. 1 от ЗУТ;
- За преместваеми обекти, разположени в частни имоти - документ за собственост на имота, изрично писмено съгласие от собственика на поземления имот или писмен договор за наем на заетата от преместваемия обект площ, заверени за вярност и схема одобрена от Главния архитект на Община Варна, съгл. чл. 56, ал. 2 от ЗУТ - оригинал.
*За имоти културни ценности, схема, съгласувана и с Министерство на културата при условията и по реда на чл. 125, ал. 6 от ЗУТ;
За издаване на разрешение за поставяне на преместваеми обекти, съгласно Закона за устройство на Черноморското крайбрежие - чл.13, ал.3
- Концесионен договор / Документ за собственост на имота / Договор за наем – заверен за вярност;
- Схема за разполагане на преместваеми обекти изработена и съгласувана по реда на чл. 38 от Наредба за условията и реда за поставяне на преместваеми обекти по смисъла на чл.56, ал. 1 от ЗУТ, съгласувана от Министрество на туризма, както и обяснителна бележка към нея – оригинал;
- Писмо за съгласуване на горепосочената схема от МТ – заверено за вярност, в което да е видно срока, за който е съгласувана.
6. Образци на формуляри, които са свързани с предоставянето на административна услуга/издаването на индивидуалния административен акт, включително създадените с нормативен акт или утвърдени с административен акт: заявление по образец
7. Начини на заявяване на услугата:
- През портал за предоставяне на електронни услуги;
- Със заявление на гише в звеното за административно обслужване;
- Със заявление по електронна поща;
- Със заявление по пощата;
- Устно, на гише в звеното за административно обслужване.
8. Информация за предоставяне на услугата по електронен път:
а) ниво на предоставяне на услугата – Извършване на сделки и/или трансакции по услуги от Ниво III, включващи онлайн разплащане и доставка (IV ниво);
б) интернет адрес, на който се намира формулярът за нейното заявяване - www.varna.bg;
в) интернет адрес за служебно заявяване - adm_obsluzhvane@varna.bg;
г) вид на услугата (първична или комплексна), като в случай че услугата е комплексна, се посочват първичните услуги, от които е съставена - първична;
д) средствата за електронна идентификация и нивото им на осигуреност – в случаите, когато идентификация се изисква при заявяване, заплащане и получаване на електронна услуга – квалифициран електронен подпис.
9. Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
- За обекти, разположени на общински терени – за срок до 7 (седем) години;
- За обекти, разположени в частни имоти – за срок до 10 (десет) години;
- За обекти, разположени на морските плажове – за срока на действие на концесионния договор или договора за наем.
10. Такси или цени на услугата, включително при предоставяне по електронен път, основание за тяхното определяне и начини на плащане:
Срок за изпълнение на услугата: 14 дни.
Такса: 20 лв., съгласно чл. 56, т. 6 от Приложение №1 на НОАМТЦУТОВ, която се заплаща при получаване.
Таксата може да бъде заплатена по един от следните начини: на каса в звено за административно обслужване в брой, с банкова карта и по банков път.
11. Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата:
- Областен управител на област с административен център Варна;
- Регионална дирекция за национален строителен контрол – Варна.
12. Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата: по реда на Глава десета от АПК.
13. Електронен адрес за предложения във връзка с услугата: adm_obsluzhvane@varna.bg
14. Начини на получаване на резултата от услугата:
- На място в Центъра за административно обслужване
- Чрез пощенска/куриерска пратка (за сметка на заявителя)
- По електронен път на e-mail