Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
Отдел "Административни услуги, деловодство и архив"
Адрес: обл. Варна, общ. Варна, гр. Варна, р-н Одесос, бул. "Осми Приморски полк" № 43
Код за междуселищно избиране: 052
Телефон за връзка: (052)820-800
Адрес на електронна поща: adm_obsluzhvane@varna.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 08:30 до 17:30, Работното време с граждани на служителите, предоставящи административни услуги е от 08.00 ч. до 18.00 ч.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
заявяване и изпълнениеКатегоризиране на заведения за хранене и развлечение
Място за подаване на заявлението за извършване на административната услуга: Информационен център – Община Варна или по електронен път чрез страницата на Община Варна
Място за предоставяне на услугата на клиента: Информационен център
Нормативна уредба по предоставянето на административната услуга: чл. 12, т. 4, чл.129, ал.1 и ал.2 от Закона за туризма.
Необходими документи:
1.Заявление-декларация за категоризиране на туристическия обект, ведно с приложенията описани в него;
2.Копие от договора за наем или от друг договор, от който е видно, че са налице условия лицето да извършва съответната туристическа дейност в обекта;
3.Документ, удостоверяващ въвеждането на обекта в експлоатация, или друг документ, удостоверяващ законността на обекта, при спазване изискванията на Закона за устройство на територията, съответно на разрешението за ползване на повърхностен воден обект и свидетелство за годност - за заведенията за хранене и развлечения, разположени върху понтони или върху закотвени в близост до брега плавателни съдове;
4.Изрично пълномощно в оригинал, когато заявление-декларацията се подава от пълномощник.
Такса на административната услуга: Съгласно чл. 2, ал. 1 от Тарифа за таксите, които се събират по Закона за туризма за категоризиране на туристическите обекти таксите са следните:
За категоризиране на заведения за хранене и развлечения (самостоятелни или прилежащи към места за настаняване):
а) до 20 места за сядане – 150 лв.;
б) от 21 до 50 места за сядане – 250 лв.;
в) от 51 до 150 места за сядане – 800 лв.;
г) от 151 до 300 места за сядане – 1500 лв.;
д) над 300 места за сядане – 2000 лв.;
Спиране действието на удостоверение за определена категория /чл.136 от ЗТ/ - 50 лв.
Прекратяване на открита процедура по категоризиране на туристически обект- чл. 21, ал.1 от Наредбата за изискванията към местата за настаняване и заведенията за хранене и развлечения и реда за определяне на категория, отказ, понижаване, спиране на действието и прекратяване на категорията –50 лв.
Нормативно определен срок за изпълнение на услугата: обикновена услуга – 14 дни
Срок на действие на индивидуалния административен акт:
Временно удостоверение за категоризация – 3 /три/ месеца.
Удостоверение за категоризация /оригинална символика/ – 5 години.
За услугата се заплаща таксаТакса на административната услуга: Съгласно чл.2, ал.1 от Тарифа за таксите, които се събират по Закона за туризма за категоризиране на туристическите обекти таксите са следните:
За категоризиране на заведения за хранене и развлечения – ресторанти, заведения за бързо обслужване, питейни заведения, кафе-сладкарници и барове:
до 20 места за сядане – 150 лв.;
от 21 до 50 места за сядане – 250 лв.;
от 51 до 150 места за сядане – 800 лв.;
от 151 до 300 места за сядане – 1500 лв.;
над 300 места за сядане – 2000 лв.
Спиране действието на удостоверение за определена категория /чл.136 от ЗТ/ - 50 лв.
Прекратяване на открита процедура по категоризиране на туристически обект- чл. 21, ал.1 от Наредбата за изискванията към местата за настаняване и заведенията за хранене и развлечения и реда за определяне на категория, отказ, понижаване, спиране на действието и прекратяване на категорията –50 лв.
Услугата може да бъде заплатена по един от следните начини:По банков път
На гише в административно звено за обслужване с банкова карта
На гише в административно звено за обслужване в брой
По електронен път